Terugbetaling van eigen risico


Of je nu het basic, classic of premium pakket boekt bij DiscoverCars, wij betalen in geval van schade aan je huurauto het eigen risico terug. Je hoopt natuurlijk dat het je niet overkomt, maar krijg je onverhoopt toch te maken met schade aan je huurauto, dan betaal je ter plaatste de kosten van het eigen risico. In ons premium pakket is het eigen risico al afgekocht bij de lokale verhuurder. Eenmaal terug in Nederland kun je de gemaakte kosten bij ons declareren. En het fijne is dat het All Inclusive pakket van DiscoverCars standaard bij alle boekingen inbegrepen is.
 

All Inclusive van DiscoverCars


Met het all Inclusive pakkket bedoelen wij ook all inclusive. Zo betaal je geen reserverings- en wijzigingskosten en kun je tot 48 uur voor huuraanvang je auto kosteloos annuleren. Daarnaast betalen wij het eigen risico terug in geval van schade aan je huurauto. Je betaalt ter plaatse de kosten van het eigen risico en kunt deze na thuiskomst bij ons declareren, zodat je als klant niet opdraait voor deze kosten. Bij ons premium pakket zijn deze kosten reeds afgekocht bij de lokale verhuurder.

Onze all Inclusive dekt ook:
✓ Glas
✓ Banden
✓ Bodem
✓ Dakschade
✓ Spiegels
✓ Sleutel vervanging
 
Bij de verhuur ben je als klant verplicht een waarborg te betalen. Deze borgsom hangt af van het type voertuig en van de leverancier. Mocht onverhoopt tijdens de verhuurperiode je auto beschadigen of zelf worden gestolen, dan zal een bedrag worden afgetrokken van de borgsom. Ook als je de optie All Inclusive hebt afgesloten dien je aan de lokale leverancier een creditcard met voldoende saldo te kunnen overleggen.

Wanneer je gebruik maakt van de optie All Inclusive bij DiscoverCars, kun je bij thuiskomst het bedrag bij ons declareren, op voorwaarde dat de schade niet onder onze All Inclusive - uitzonderingen valt. Te allen tijde dien je in geval van schade of diefstal van de huurauto het proces-verbaal en het schaderapport mee te sturen welke je van de leverancier ter plaatse ontvangt. 


All Inclusive - uitzonderingen

• Als er met het voertuig off-road is gereden of op een niet geasfalteerde weg waarbij er onzorgvuldig of nalatigheid in het spel is
• Als de bestuurder onder invloed van alcohol of drugs is
• Als de bestuurder niet wordt genoemd op de huurovereenkomst
• Als de huurauto weggesleept is door een niet bevoegde derde partij
• Verkeers-, parkeerboetes en bijbehorende administratiekosten die voortvloeien uit deze overtredingen.
• Als de auto wordt gestolen door nalatigheid bijvoorbeeld sleutels achtergelaten in de auto
• Niet beschikbaar op prestige huurauto's.

 

Wanneer je een probleem, schade of klacht wens in te dienen, kun je bellen met het volgende nummer: +31 23 8200470 (bereikbaar van ma - vr, 09:00 - 17:30uur). Je kunt ook een e-mail sturen naar reserveringen@discovercars.nl.

Nadat is bepaald dat je declaratie geldig is, worden gemaakte kosten binnen 28 dagen na ontvangst uitbetaald. Het oplossen van een klacht waarbij een derde partij betrokken is kan ongeveer 90 dagen duren.